Imunita stále v kurzu!

29.04. 2020

Pokud i vás dostihlo nepříjemné nachlazení, nemusí to ihned znamenat, že jste vlastník obávaného viru, ale třeba jen, to, že jste málo utužovali svou imunitu. Co je tedy nyní nejlepší podniknout?

Patříte do rizikové skupiny?

Mezi nejohroženější skupinu, u níž by se mělo posílení imunity řešit, patří zejména senioři, ale na pozoru by však měli být i ostatní lidé. Obranyschopnost posiluje také příjem vitaminů a minerálních látek. Mezi nejdůležitější patří vitaminy C a E a tzv. B-komplex, tedy vitaminy skupiny B.

Vitamin C

Neboli král vitaminů je základním vitaminem pro podporu obranyschopnosti těla. Napomáhá však i k posílení tvorby kolagenu pro normální funkci kloubních chrupavek.

Vitamin E

Je velice významný antioxidant obsažený například v mase, mléce a sóji. Chrání organizmus před oxidativním stresem.

B-komplex

Do této skupiny vitaminu patří například vitaminy B1, B2, B6, B9 (kyselina listová) a B12. Vitaminy B1 a B2 jsou nezbytné pro správné fungování energetického metabolizmu, vitamin B6 pak přispívá k normální funkci imunitního systému.

Na kašel jsi radu našel

Příčinou kašle bývá nejčastěji nachlazení nebo infekce horních cest dýchacích, kdy dochází k podráždění sliznice a nadměrné tvorbě hlenu, který se snažíme z těla dostat právě kašlem. Ať už vás tedy trápí kašel suchý nebo vlhký, je nejlepší užívat sirupy s vhodnou kombinací bylin. Rozhodně nic nezkazíte, když se zaměříte na ty, které budou ve svém složení obsahovat extrakty například z jitrocele, bazalky, mateřídoušky, šípku či slézu. Pokud bude přípravek doplněn o beta-glukany a selen, který podporuje imunitní systém, můžete si gratulovat.

Doporučujeme

Přečtěte si více

Jak zvládnout léto s menopauzou?

Návaly horka a pocení patří mezi nejčastější příznaky menopauzy. Tyto projevy však bývají obzvlášť nepříjemné v létě, kdy teploty atakují i třicet stupňů. Jak od nich najít úlevu, aby si letní měsíce užily i ženy v přechodu? Máme pro ně pár tipů.

Celý článek

Jak pečovat o chodidla v letních měsících?

O chodidla je nutné pečovat po celý rok, ale obzvláště v létě si zaslouží více pozornosti. V letních měsících totiž nohy vystavujeme v otevřených botách, na plážích a koupalištích, a proto je nutné dodržovat pár zásad, aby naše chodidla byla krásná, zdravá a voňavá.

Celý článek

Jak vyzrát na vypadávání vlasů po porodu?

I když to maminky neslyší rády, je padání vlasů po porodu zcela normální a ve větší či menší míře postihne každou novopečenou maminku. Není ale potřeba propadat panice. Chce to jen čas a pár triků a vaše vlasy budou opět husté a krásné.

Celý článek

Zbavte se otoků a křečových žil jednou provždy!

Dlouhé stání, těhotenství či sedavý způsob života mají negativní vliv na naše nohy, které tak mohou bolet a otékat. Rovněž se mohou objevovat i nevzhledné metličky a křečové žíly. Jak na vše vyzrát? Poradíme vám pár tipů pro krásné nohy bez otoků a křečových žil!

Celý článek
Máte dotaz?

Máte dotaz?

Zavolejte nám nebo zanechte zprávu

+420 800 55 66 22

Po - pá 8:00-16:00

Váš dotaz
Váš E-mail
Úspěšně odesláno