ULEVTE TĚLU OD NESPAVOSTI A STRESU!

02.03. 2021

Stres, napětí, špatná fyzická forma ve spojení s nespavostí? Pociťuje stále větší obavy před každodenní rutinní práci, kterou jste dříve zvládali bez mrknutí oka? Odpočinek si sice dopřáváte, ale není to úplně ono, protože zasloužený spánek nepřichází? Nebojte, máme pro vás několik tipů, jak se z toho šíleného kolotoče dostat zpátky do normálu.

Úzkost, nervozita a stres – nepříjemní parťáci

Nejspíše ten pocit až moc dobře znáte. Neustálé ten nepříjemný pocit napětí, který graduje právě v době, kdy si řeknete, že je čas si konečně po zasloužené práci odpočinout a nabrat opět ztracenou sílu. Přestože máte veškeré své povinnosti jak v pracovním světě, tak na rodinném poli splněné, znovu a znovu se probouzíte po neklidném spánku doslova zborcení potem. Nejspíše patříte k těm osobám, kterým v krvi stále koluje zvýšená hladina stresových hormonů kortizolů a adrenalinu. Právě ty vám nedovolí vypnout přetíženou hlavu a dospat se do sytosti. Pokud se ptáte, jak se nepříjemného chvění zbavit, máme pro vás tip lékárníků. Dodejte unavenému tělu magnezium, které má velký vliv na naše fyzické i psychické zdraví.

Upravte své každodenní návky pro zlepšení

Pro nápravu je důležité se na chvilku zastavit a zamyslet se, co i nevědomky můžete dělat špatně. Proveďte si psychologické samovyšetření, kde si promítnete veškeré své každodenní aktivity. Právě ty můžou být příčinou vašich potíží. Pokud neobjevíte zjevný důvod vašich problému, nejspíše je váš stav pouze ovlivněn nějakým spouštěčem, který s vaším fungováním souvisí. Možná budete překvapení, kolik takových zdánlivě nepodstatných věcí, může vaše fungování ovlivnit.

Nepořádek v bytě –  skryté zoufalství převážně pro ženy

Prostředí, ve kterém žijeme, ovlivňuje jednak duševní stav, ale také chování. Neuklizený byt či dům je jedním z motorů, který může spouštět stres. Raději si vždy najděte prostor na uspořádání věcí a pečlivý úklid. Uvidíte, že v naklizeném prostředí budete soustředěnější, produktivnější a méně podráždění. Pokud cítíte, že špatná nálada nemizí, zkontrolujte, že máte dostatečný přísun vitaminu C, který může vést nejen k únavě, ale také letargii.

Nevyvážená strava – střevní potíže

Nejspíše to také znáte. Máte sestavený jídelníček na týden tak, ať pro sebe něco vhodného uděláte. Ovšem, jak čas plyne, některé zdravé potraviny jednoduše nahradíte chutnějšími, ale méně zdravějšími. Pozor na správnou skladbu jídelníčku. Pokud víte, že v tomto ohledu máte rezervy, nezapomínejte doplňovat probiotika. Zařaďte do svého jídelníčku kysanou zeleninu, jogurty či kefír. Pokud zrovna těmto potravinám dvakrát neholdujete, zkuste si vybrat vhodný doplněk stravy z lékárny.

Spánek je základ – nepodceňujte jeho důležitost!

Již zmíněný stres a úzkost mohou způsobit problémy se spánkem. Ovšem stejně tak, nekvalitní spánek nebo jeho deficit může způsobit úzkost. Protože si současné dění tvrdě vybírá svou daň, zkuste kvalitnímu spánku trošku pomoci. Před spaním se zkuste především uklidnit. Vezměte si knížku, zameditujte si, vyvětrejte místnost. Pokud chcete kvalitnímu spánku jít  opravdu naproti, zajděte do lékárny. Právě tam jsou k dostání farmaceutické přípravky, které jsou vyvinuté speciálně pro pohodlnější usínání. Navíc napomáhají uvolnit a zklidnit tělo od stresu a napětí, usnadňují usínání a výrazně zlepšuji kvalitu spánku. Je vhodné vybírat pouze ty, které jsou založeny na přírodní bázi, a proto jsou bezpečné a nenávykové. Rovněž je dobré se zaměřit na ty, v jejichž složení naleznete také kozlík lékařský, který už naše babičky nazývaly balzámem na nervy, jelikož má zklidňující účinky. Pro dosažení ještě větší účinnosti se ke kozlíku přidává také pomerančovník hořký, který podpoří a prodlouží dobu jeho účinku.

Přečtěte si více

Jak zvládnout léto s menopauzou?

Návaly horka a pocení patří mezi nejčastější příznaky menopauzy. Tyto projevy však bývají obzvlášť nepříjemné v létě, kdy teploty atakují i třicet stupňů. Jak od nich najít úlevu, aby si letní měsíce užily i ženy v přechodu? Máme pro ně pár tipů.

Celý článek

Jak pečovat o chodidla v letních měsících?

O chodidla je nutné pečovat po celý rok, ale obzvláště v létě si zaslouží více pozornosti. V letních měsících totiž nohy vystavujeme v otevřených botách, na plážích a koupalištích, a proto je nutné dodržovat pár zásad, aby naše chodidla byla krásná, zdravá a voňavá.

Celý článek

Jak vyzrát na vypadávání vlasů po porodu?

I když to maminky neslyší rády, je padání vlasů po porodu zcela normální a ve větší či menší míře postihne každou novopečenou maminku. Není ale potřeba propadat panice. Chce to jen čas a pár triků a vaše vlasy budou opět husté a krásné.

Celý článek

Zbavte se otoků a křečových žil jednou provždy!

Dlouhé stání, těhotenství či sedavý způsob života mají negativní vliv na naše nohy, které tak mohou bolet a otékat. Rovněž se mohou objevovat i nevzhledné metličky a křečové žíly. Jak na vše vyzrát? Poradíme vám pár tipů pro krásné nohy bez otoků a křečových žil!

Celý článek
Máte dotaz?

Máte dotaz?

Zavolejte nám nebo zanechte zprávu

+420 800 55 66 22

Po - pá 8:00-16:00

Váš dotaz
Váš E-mail
Úspěšně odesláno