Zbavte se otoků a křečových žil jednou provždy!

16.05. 2022

Dlouhé stání, těhotenství či sedavý způsob života mají negativní vliv na naše nohy, které tak mohou bolet a otékat. Rovněž se mohou objevovat i nevzhledné metličky a křečové žíly. Jak na vše vyzrát? Poradíme vám pár tipů pro krásné nohy bez otoků a křečových žil!

Co způsobuje otoky?

Nohy jsou odrazem vašeho způsobu života. Pokud v práci dlouho stojíte, nebo naopak sedíte, je velká pravděpodobnost, že máte na konci pracovního dne nohy jako konve. Kvůli statické pozici – ať už vsedě, nebo ve stoje, se v dolních končetinách hromadí krev, která způsobuje nepříjemné mravenčení a bolesti. K otokům navíc přispívá nedostatek pohybu, nadváha a obezita, těhotenství, ale také nošení vysokých podpatků. Vaše nohy ovlivňuje i počasí. Častěji lidé více trpí v létě, neboť horko v nadměrné míře zatěžuje žilní systém, což způsobuje zpomalování průtoku krve v dolních končetinách.

Pozor na to, co jíte

Základním krokem je dodržovat zdravý životní styl. Jídelníček by měl být vyvážený s dostatkem vitamínů a minerálů. Omezte sladké, tučné a průmyslově zpracované potraviny a raději dejte přednost základním potravinám bohatým na bílkoviny a zdravé tuky. Nezapomínejte ani na pitný režim. Lékaři doporučují denně vypít 2-2,5 litrů vody (0,5 litru na každých 15 kg hmotnosti.). Do pitného režimu však nepatří káva ani alkohol. Těm se obloukem vyhněte! Malý tip: pokud vám čistá voda nechutná, zkuste do ní přidat citronovou nebo pomerančovou šťávu. Citrusy totiž obsahují přírodní flavonoidy, které zvyšují napětí žilní stěny a mikrocirkulaci.

Omezte solení

Za oteklými nohami může být i množství soli, které ve stravě přijímáte. Doporučené denní množství sodíku je zhruba 10 gramů pro muže a 8 gramů pro ženy. Dobrým způsobem, jak dostat sodík z těla, je zařadit do jídelníčku potraviny obsahující draslík, např. petržel, avokádo, tuňáka, špenát, kuřecí a vepřové maso, sladké brambory, pažitku, česnek a banán.

Hýbejte se!

Důležitý je pro prevenci otoků také pravidelný pohyb. Odborníci doporučují věnovat se každý den minimálně 30 minut nějaké aktivitě.  Ideální je běhání, plavání a další sporty, u kterých zapojujete dolní končetiny. Na konec dne zařaďte nenáročné, ale účinné cviky, které podpoří krevní cirkulaci. Položte se na záda a zvedněte do pravého úhlu nohy a ruce. V této pozici začněte třepat rukama i nohama, můžete provádět také malé kroužky v kotníku a zápěstí, nebo simulujte jízdu na kole.

Protáhněte si nohy i v práci

Sedíte celý den v kanceláři a nemáte během pracovního dne čas na procházku? Nohy můžete procvičovat i v práci. Průběžně protahujte chodidla, provádějte kroužení kotníků a střídavě zatínejte a povoluje prsty u nohou. Těmito jednoduchými cviky i během sezení rozproudíte krevní oběh. Pozor by si měly dávat ženy i na křížení nohou při sezení, což zpomaluje proudění krve v končetinách a vede ke vzniku otoků.

Nechte nohy odpočinout

Kromě stravy a cvičení je vhodné každý večer unavené a nateklé nohy jemně masírovat. Použít můžete chladivý krém či gel nebo přípravek určený přímo k prokrvení unavených a oteklých nohou. Výborné jsou koupele, při kterých střídáte studené a teplé střiky. Po celém dni je také vhodné nohy natáhnout a dát je do vyvýšené polohy. Můžete použít složený ručník či polštář. Důležité je, aby byly nohy nad úrovní srdce.

Účinná pomoc z lékárny

Při výběru krému či gelu se o pomoc obraťte do lékárny a dejte raději přednost přírodnímu složení. Na otoky a bolesti nohou jsou výborné přípravky s obsahem červených listů vinné révy a plodů kaštanu koňského. Ty mají příznivé účinky na kvalitu a funkci žilního a lymfatického systému. Vyzkoušet můžete např. zdravotnický prostředek Priessnitz Žíly a cévy Medical. Tento osvědčený gel obsahuje unikátní složení, díky kterému pronikají účinné složky snáz ke kapilárním cévám a žilám a příznivě tam působí na jejich pružnost, pevnost a průchodnost. Je proto ideální péčí pro nohy bez křečových žil a otoků. Mazání totiž perfektně bojuje i s pocitem těžkých a oteklých nohou.

Pokud by otoky byly dlouhodobé a nepomáhaly žádné rady, je vždy nutné navštívit svého lékaře. Otoky totiž není radno podceňovat. Často mohou být příznakem závažnějšího onemocnění.

 

 

Přečtěte si více

Jak zvládnout léto s menopauzou?

Návaly horka a pocení patří mezi nejčastější příznaky menopauzy. Tyto projevy však bývají obzvlášť nepříjemné v létě, kdy teploty atakují i třicet stupňů. Jak od nich najít úlevu, aby si letní měsíce užily i ženy v přechodu? Máme pro ně pár tipů.

Celý článek

Jak pečovat o chodidla v letních měsících?

O chodidla je nutné pečovat po celý rok, ale obzvláště v létě si zaslouží více pozornosti. V letních měsících totiž nohy vystavujeme v otevřených botách, na plážích a koupalištích, a proto je nutné dodržovat pár zásad, aby naše chodidla byla krásná, zdravá a voňavá.

Celý článek

Jak vyzrát na vypadávání vlasů po porodu?

I když to maminky neslyší rády, je padání vlasů po porodu zcela normální a ve větší či menší míře postihne každou novopečenou maminku. Není ale potřeba propadat panice. Chce to jen čas a pár triků a vaše vlasy budou opět husté a krásné.

Celý článek

Zbavte se otoků a křečových žil jednou provždy!

Dlouhé stání, těhotenství či sedavý způsob života mají negativní vliv na naše nohy, které tak mohou bolet a otékat. Rovněž se mohou objevovat i nevzhledné metličky a křečové žíly. Jak na vše vyzrát? Poradíme vám pár tipů pro krásné nohy bez otoků a křečových žil!

Celý článek
Máte dotaz?

Máte dotaz?

Zavolejte nám nebo zanechte zprávu

+420 800 55 66 22

Po - pá 8:00-16:00

Váš dotaz
Váš E-mail
Úspěšně odesláno