Novinka - 6 rad, jak trénovat váš mozek

6 rad, jak trénovat váš mozek

Náročná práce, běhání kolem rodiny, každodenní zařizování. Dnešní doba je velice uspěchaná a je tedy zcela normální, že člověk se cítí čím dál tím víc unavenější. Únava však nevychází pouze z našeho těla, ale především z naší hlavy.

Pro lepší kondici je tedy důležité trénovat hlavně mozek. Přinášíme vám proto několik tipů, jak centrum našeho myšlení procvičovat, aby nezakrnělo a vše si dokonale pamatovalo.

 

1. Pijte hodně vody

Dodržování pitného režimu, který by měl být min. 2 litry denně, udržuje volný průtok informací mezi mozkovými buňkami. Voda nebo i jiná tekutina ředí krev, což má za následek lepší okysličování mozku. Tím pádem více energie pro jeho správnou práci.

 

2. Kvalitní spánek je základ

Právě ve chvílích nerušeného snění zažívá mozek nejproduktivnější část dne – ukládá veškeré informace do dlouhodobé paměti. Dejte tedy mozku dostatečné množství času, aby na všem mohl v klidu pracovat. Důležitá však není jen doba spánku, ale také jeho kvalita.

 

3. Sport pro tělo i mozek

Sport udržuje v pohodě především naše tělo, ale ani mozek u fyzických aktivit nezahálí. Pro správné prokrvení mozku je vhodný jakýkoliv sport. Nejlepší jsou však takové aktivity, u nichž zapojujete co nejvíce smyslových orgánů. Ideální je například golf, bruslení nebo plavání.

 

4. Dělejte věci jinak

Skoncujte například se svou ranní rutinou. Možná vám to vezme trochu času, ale mozek tak procvičíte dokonale. Zkuste se například zítra první obléct a až pak snídat nebo jděte s pejskem na ranní procházku na jiné místo. Nedávno bylo také vědecky dokázáno, že čištěním zubů méně aktivní rukou se posiluje nedominantní hemisféra, díky čemuž se zabraňujete například nástupu Alzheimerovy choroby. Dejte si proto zítra kartáček na zuby do druhé ruky.

 

5. Žvýkání uvolňuje

Žvýkání žvýkačky nebo cucání bonbónu je ten nejlepší doping pro vaše šedé buňky mozkové. Díky lícním svalům se mozek lépe okysličuje, a tím pádem i lépe pracuje. Studie vědců z anglického Newcastlu potvrdila, že žvýkáním se výkonnost dlouhodobé i krátkodobé paměti zvyšuje až o jednu třetinu.

 

6. Znáte Ginkgo bilobu?

Ginkgo biloba neboli jinan dvoulaločný je možná to nejlepší, co můžete svému mozku nabídnout. Tato rostlina totiž zlepšuje krevní oběh, čímž zajišťuje normální funkci mozku. Navíc také zdokonaluje paměť, zabraňuje její ztrátě a velice pozitivně působí na myšlenkovou koncentraci. Ginkgo biloba patří k nejstarším rostlinám na naší planetě. Má dlouze řapíkaté listy s plochou čepelí a dvěma laloky. A právě listy jsou část, kterou z Ginkgo biloby využívá lidové léčitelství, tradiční čínská medicína i moderní farmacie v řadě doplňků stravy.


Doporučujeme

Arginmax BLESK LÉKÁRNA Cannaderm Clavin DaVinci Academia Dr.Weiss ElastiQ Priessnitz