Novinka - 5 triků, díky nimž nebudete mít problém usnout

5 triků, díky nimž nebudete mít problém usnout

Jednou ze základních potřeb člověka je spánek. Spánkem totiž trávíme zhruba třetinu života a je důležitý pro naši fyzickou i psychickou aktivitu. Ne každý má ale to štěstí, že usne do 5 minut po ulehnutí do postele. Čím to je?

Nejčastějším důvodem bývá naše hlava. Právě myšlenky, nervozita či úzkosti nám totiž brání v klidném odpočinku a vypnutí celého těla. Druhý den jsme pak nevyspalí, podráždění a nedokážeme ovládat své emoce. Špatná spánková hygiena se pak s námi může vézt i několik měsíců a negativně ovlivňovat naše rozhodnutí. Pokud máte problémy s usínáním častěji než jednou týdně, je potřeba tento problém řešit. Následující triky a tipy by vám mohly pomoci.

 

Pravidelnost je základem spánkové hygieny

Pravidelný režim je to nejlepší, co můžete pro sebe i pro svůj spánek udělat. Choďte spát v podobnou dobu a na stejný čas si také nařiďte budík. Tento režim byste měli dodržovat i o víkendech. Během pár dní by si vaše tělo mělo na nový režim zvyknout natolik, že převalování z boku na bok se vás již týkat určitě nebude.

 

Schovejte budíky a mobily

„Když usnu teď, budu spát 7 hodin. Když usnu za hodinu, tak jen 6 a budu zítra nevyspaný…“ Sledováním hodinových ručiček před spaním určitě nedocílíte rychlejšího usnutí, právě naopak. Je to velice stresující situace, která negativně napadá nervový systém. Jestliže máte problémy s usínáním, raději umístěte všechny hodiny a budíky na místo, na které nemůžete vidět. Negativní vliv na spánek mají také telefony a monitory počítačů či televizí, jež vydávají modré světlo narušující spánek.

 

Otevřete dveře do světa fantazie

Už v dětství jste určitě slyšeli poučku: „Nemůžeš usnout? Počítej ovečky.“ Tato rada je sice dobrá, jelikož alespoň na chvíli zaměstná mozek, ale počítací aktivita je natolik nezáživná, že vás přestane velice rychle bavit a vaše myšlenky se opět strhnou na věc, kvůli níž nemůžete usnout. Mnohem lepší je proto představit si situace, které se vám líbí a od kterých se nebudete chtít odtrhnout. Když do svých představ zapojíte i ostatní smysly jako čich, chuť a hmat, úspěch v podobě brzkého usnutí je zaručen.

 

Vyzkoušejte metodu 4 – 7 – 8

Tato metoda je v podstatě dechové cvičení, díky němuž zvýšíte příjem kyslíku do krevního oběhu, zpomalíte frekvenci srdečního tepu a uvolníte více oxidu uhličitého z vašich plic, čímž docílíte naprostého uvolnění a zklidnění. Postup je následující:

- Zavřete ústa a vdechujte a vydechujte tiše nosem po dobu 4 sekund.

- Poté zadržte dech na 7 vteřin.

- Následně vydechujte ústy a počítejte do 8.

Celý cyklus opakujte třikrát nebo tak dlouho, jak budete potřebovat.

 

Pomoc hledejte u bylinek

Problémy s usínáním nemá pouze naše generace, ale musely je řešit i naši předkové. Ti hledali pomoc nejčastěji v bylinkách. Mezi nejznámější bylinky, jež přispívají ke kvalitnímu spánku, jsou například heřmánek, meduňka či kozlík lékařský. Právě kozlík je doporučován při nespavosti vyvolané přepracováním, stresem nebo nervovým vyčerpáním.


Arginmax BLESK LÉKÁRNA Cannaderm Clavin DaVinci Academia Dr.Weiss ElastiQ Priessnitz