Menopauza? Žádná pauza

21.12. 2018

Menopauza je rozhodně náročným obdobím v životě ženy. Důsledky úbytku pohlavních hormonů mohou nejen snižovat kvalitu života, ale navíc také přispívat k rozvoji mnohých zdravotních komplikací. Řešením však nemusejí být jen hormonální léky, mírnit projevy a důsledky menopauzy lze i přírodní nehormonální cestou.

Přechod i se svými důsledky nastává, když se ženě v určitém období života, nejčastěji kolem padesátého roku, přestane v těle tvořit hormon estrogen. V důsledku toho ustává menstruační cyklus. Když se menstruace nedostaví šest měsíců, dá se mluvit o dokončené menopauze.

Ovšem asi pět až deset let předtím, než má žena svou poslední menstruaci, již může mít menstruační nepravidelnosti, návaly horka a podrážděnosti a nespavosti. Podobnou chemickou strukturu jako lidský estrogen mají fytoestrogeny, látky rostlinného původu. Tyto rostlinné estrogeny jsou méně účinné a užitek přinášejí pomaleji, jsou však bezpečnější, protože postrádají nepříznivé vedlejší účinky syntetického estrogenu. Typickým a nejčastějším zdrojem fytoestrogenů je potrava bohatá na sóju a potraviny z ní vyrobené. Odborníci však upozorňují, že obsah fytoestrogenů v potravinách do značné míry závisí na technologickém zpracování jednotlivých surovin a také na jejich zeměpisném původu. Velmi důležitý pro ženy v menopauze je vitamín D ze stravy. Ten totiž zabraňuje vzniku rakoviny prsu po přechodu u žen starších padesáti let. Je také zásadní látkou pro silné a zdravé kosti a tedy prevencí osteoporózy, která patří mezi zdravotně nejvážnější průvodní jevy menopauzy. Vitamín D je dobré zhruba po čtyřicátém roce života “uměle” doplňovat, protože většina evropských a amerických žen nepokrývá doporučené denní dávky jen ze stravy. V období menopauzy navíc ženy potřebují k zabránění úbytku vápníku ještě minimálně o 10 procent více vitamínu D, než jsou doporučené denní dávky. Potravinovým zdrojem vitaminu D jsou zejména mořské ryby – sardinky, sledi, makrely a lososi. Menší množství vitaminu D pak obsahují vejce, maso, mléko a máslo. Nepříznivé z hlediska doplňování vitamínu D je právě blížící se roční období. V zimě totiž hladina vitamínu D u lidí klesá, protože k jeho tvorbě je nutné sluneční záření.

 

Přečtěte si více

Jak se zbavit povislé a povadlé kúže? Zastavte STÁRNUTÍ PLETI!

Každá žena touží zůstat mladá a mít stále krásnou, hladkou a vypnutou pleť bez vrásek a dalších nedokonalostí. Bohužel čas je neúprosný a s tím, jak stárne naše tělo, stárne i naše pleť. Kvůli gravitaci a poklesu produkce kolagenu v těle ztrácí naše pleť svou mladistvou svěžest, je povadlá a povislá. Právě kolagen představuje klíčovou úlohu v boji se stárnutím. Chcete tento boj vyhrát? Začtěte se do našeho článku a my vám poradíme, jak na to!

Celý článek

Není podbradek jako PODBRADEK

Druhá brada obvykle trápí ty, kteří mají nějaká ta kila navíc. Co když se ale udržujete v kondici a nevzhledný podbradek stále ne a ne zmizet. Možná za to může povolená kůže, ale třeba také hormony nebo genetické predispozice.

Celý článek

Uklidněte BŘÍŠKO svého miminka

Příchod malého miminka je vždy radostnou událostí, která ale lidem obrátí život úplně naruby. Stejně jako každý dospělý člověk, i každé miminko je individuální osobností, a proto každé miminko vyžaduje jinou péči. A všichni rodiče se shodují, že péče o novorozené miminko je velmi náročná, především pokud vaše miminko něco trápí, a vy nevíte, jak mu pomoci a ulevit.

Celý článek

Kolagenem PROTI STÁRNUTÍ

Po dokonalé, zdravé a hlavně mladě vypadající pleti bez vrásek touží každá žena. A proto je důležité věnovat vaší pleti důkladnou a pravidelnou péči. A to zvenčí i zevnitř! Tou nejdůležitější látkou pro tělo je kolagen, a právě jeho úbytek má vliv na předčasné stárnutí pleti. Jak jej do těla dostat a proč je pro tělo nepostradatelný?

Celý článek

Máte dotaz?

Zavolejte nám nebo zanechte zprávu

+420 800 55 66 22

Po - Pá 7:30 - 15:30

Váš dotaz
Váš E-mail
Úspěšně odesláno