Dopřejte svému zraku potřebnou úlevu

12.07. 2019

Trápí vás zhoršující se zrak? Na vině je nejčastěji náročný životní styl, nekonečné hodiny strávené za monitorem počítače, sledování televize a žádný odpočinek. Nastal čas ulehčit vašim svým očím!

Pozor na tyto situace!

Prostředí, ve kterém se pohybujete, je klíčové pro správné fungování očí. Jestliže se vyskytujete v prašném či zakouřeném ovzduší, může to negativně ovlivnit váš zrak. Mějte proto vždy po ruce speciální oční kapky, které vašim očím dopřejí okamžitou úlevu a osvěžení. Nevhodným zlozvykem pro vaše oči je také jejich časté protírání a mnutí. Aktivní kouření rovněž vašim očím neprospívá, protože zvyšuje nitrooční tlak.

Prevence před postihem

Není důležité, jestli je vám dvacet, nebo šedesát. Vždy je dobré zajít jednou ročně k očnímu lékaři na pravidelné vyšetření vašeho zraku. Možná vás překvapí, že konzultace s odborníkem se doporučuje i v případě, když nemáte žádné akutní potíže. Lékař totiž dokáže odhalit komplikace, které by případně v blízké budoucnosti mohly nastat a podniknout tak potřebné kroky pro jejich nápravu.

Strava hraje prim

Dalším krokem k nápravě je úprava jídelníčku. Oči je totiž potřeba vyživovat úplně stejně jako jiné části těla. Asi nejdůležitější látky, které vašemu zraku můžete dodat, jsou beta- karoteny, zeaxanthin a lutein. Bohatým zdrojem luteinu je listová zelenina, kapusta, špenát, brokolice, papája, kukuřice a vejce. Ve svém jídelníčku nezapomínejte také na ryby, které obsahují omega tři a nenasycené mastné kyseliny pro posílení buněčné membrány.

Lékárna zná řešení

Je pravda, že částečně dokážeme tyto výše zmíněné látky získat z potravy, jejich spotřeba však nejen s přibývajícím věkem roste a je třeba je doplňovat i z jiných zdrojů.  V ideálním případě je vhodné se zaměřit na kvalitní a osvědčené doplňky stravy, které běžně zakoupíte ve své lékárně.

Přečtěte si více

Jak zvládnout léto s menopauzou?

Návaly horka a pocení patří mezi nejčastější příznaky menopauzy. Tyto projevy však bývají obzvlášť nepříjemné v létě, kdy teploty atakují i třicet stupňů. Jak od nich najít úlevu, aby si letní měsíce užily i ženy v přechodu? Máme pro ně pár tipů.

Celý článek

Jak pečovat o chodidla v letních měsících?

O chodidla je nutné pečovat po celý rok, ale obzvláště v létě si zaslouží více pozornosti. V letních měsících totiž nohy vystavujeme v otevřených botách, na plážích a koupalištích, a proto je nutné dodržovat pár zásad, aby naše chodidla byla krásná, zdravá a voňavá.

Celý článek

Jak vyzrát na vypadávání vlasů po porodu?

I když to maminky neslyší rády, je padání vlasů po porodu zcela normální a ve větší či menší míře postihne každou novopečenou maminku. Není ale potřeba propadat panice. Chce to jen čas a pár triků a vaše vlasy budou opět husté a krásné.

Celý článek

Zbavte se otoků a křečových žil jednou provždy!

Dlouhé stání, těhotenství či sedavý způsob života mají negativní vliv na naše nohy, které tak mohou bolet a otékat. Rovněž se mohou objevovat i nevzhledné metličky a křečové žíly. Jak na vše vyzrát? Poradíme vám pár tipů pro krásné nohy bez otoků a křečových žil!

Celý článek
Máte dotaz?

Máte dotaz?

Zavolejte nám nebo zanechte zprávu

+420 800 55 66 22

Po - pá 8:00-16:00

Váš dotaz
Váš E-mail
Úspěšně odesláno